אז איך הכל מתקשר?

 

קישור הפרויקט למסגרת התיאורטית:

הגישה החברתית: פרויקט מסוג זה מצביע על יכולת החברה לעצב שינוי בזכות הפלטפורמות, ובעצם על כך שהפלטפורמות השונות מוקמות בגלל צרכים חברתיים ולא להפך. כלומר שהאפליקציה שאני מציע היא הוכחה לטובת אלו התומכים בגישה החברתית לניתוח חקר יחסי טכנולוגיה- חברה.

האפליקציה היא תוצר של התלכדות מכיוון שהיא מרכזת כמה צרכים שהיו שייכים בעבר לפלטפורמות שונות במכשיר אחד. במקום לחפש מיקום של פח מיחזור ע"י מכשיר הGPS, או לחפש הרצאות ומידע במחשב- הפלאפון מאפשר את אפשרות האפליקציה שמלכדת את התכנים.

תרבות משתתפת היא אבן יסוד חשובה שעליה נשענת האפליקציה. מלבד גישה למפות ומיפוי ראשוני ובסיסי של מיכלי המיחזור המוכרים לרשויות המקומיות, הצלחת האפליקציה תלויה בהשתתפות צרכני האפליקציה לשפר אותה ולעשות בה שינויים. דבר זה יכול להתבטא בדיוק המפה, דירוג המיכלים וגם בסיפוק תשובות לשאלות של משתמשי האפליקציה. הצרכנים הם גם היצרנים וזו היא המהות של תרבות משתתפת.

בנוסף, פרסום האפליקציה והצלחתה יקרה על ידי הספרדבליות שייצרו המשתמשים, אם ע"י פרסום תכניה בפלטפורמות השונות (למשל שיתוף או פוסט בעניין ברשתות חברתיות) וכן פרסום ממים יצירתיים שייצרו דעת קהל ותשומת לב ציבורית לנושא.

ממשק משתמש הוא אפיון של מערכת טכנולוגית, במקרה הזה של הפלאפון והוא כולל את מסך המגע, שבתוכו יש אפשרויות לחיצה שונות שמובילות למסכים הבאים.

שמישות האפליקציה הוא ערך קריטי להצלחתו. אפליקציות רבות, וכן רשתות חברתיות מוקדמות, לא הצליחו להיטמע בציבור עקב קשיי הסתגלות של הציבור. על האפליקציה להיות קלה לביצוע ולכן תכננתי את האפליקציה כך שתעבוד לפי מסכים ברורים ופשוטים להבנת המשתמש ולתפעול האפליקציה. כמו כן הוספתי הבחנות שעוזרות לחוש הראייה כאשר תכננתי שפחי המיחזור השונים יהיו לפי צבעים שונים ותמונה מתאימה. המפה והניווט לפחים יפעלו באופן דומה לאפליקציות מוכרות וכך הציבור ירגיש בקיא בהן גם בלי שימוש.

נושא המיחזור נכנס בשנים האחרונות לתודעה הציבורית. בסרטון: אחד הזוכים בפסטיבל סרטים שהתקיים בנושא.

האפליקציה תתבסס במידה רבה על חוכמת ההמונים. מסך שאלות ותשובות הוא המסך החשוב ביותר לדעתי מכיוון שהוא מעיד על רמת ההתעניינות הציבורית, ופעילות רבה במסך זה תוביל לפרסום העניין והמודעות אליו. הוא ייתן מענה חשוב וסביר להניח שאדם שטורח להשתמש במסך זה הוא אחד שמקפיד למחזר ככל יכולתו. מסך זה מתבסס על חוכמת ההמונים מתוך הנחה שחוכמת רבים גדולה מחוכמת מומחה יחיד. ככל שהאפליקציה תבור תאוצה כך חוכמת ההמונים תבלוט יותר ותתבסס יותר, דבר שמצביע באופן ישיר על מהימנותה.

מרכיב קריטי נוסף בהצלחת האפליקציה הוא הממים. לאפליקציה אין שום יכולת קיום ללא פרסום מסיבי שימשוך משתמשים. אחת הדרכים הפשוטות והזולות ובדרך כלל גם אחת שמביאה עמה הצלחות היא פרסום על ידי ממים ברשתות החברתיות. המשתמשים ומפעילי האפליקציה יעלו תכני ממים מצחיקים או רציניים הפלטפורמה של תמונות או סרטונים ברשתות החברתיות, בעזרת דפים מובילים או בעזרת הדפים האישיים שלהם, וככה יובילו לקידום האפליקציה.

 

לסיכום, אני מאמין שלחברה יש כוח גדול בהשפעה על המציאות. אם נלמד כחברה להתמקד במעשים יותר מאשר בדיבורים, נחדל להתעסק בחלב שנשפך ונתעסק בשיפור המציאות הבעייתית, בכל תחומי החיים- בידינו ליצור שינוי מהותי וחשוב. בקשר לעניין הספציפי שתפס אותי- אני חושב שבעזרת העלאת המודעות וציבור אכפתי לגורלו וחרד מהמצב הסביבתי המידרדר, בכוחנו ליצור דפוסי מיחזור בריאים בחברה ובכך לשפר את איכות החיים שלנו ולהציל את חייהם של מאות אנשים בכל שנה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s